Vrijwilligerscentrale op tour!

Afgelopen twee weken was onze Vrijwilligerscentrale op tour met een busje en een koffiebar in Lopik, Benschop en IJsselstein. Dit allemaal om, samen met een lekkere kop koffie en wat lekkers, in gesprek te gaan met voorbijgangers over vrijwilligerswerk.

Over de vrijwilligerscentrale
De Vrijwilligerscentrale IJsselstein en Lopik is onderdeel van Stichting Pulse. De centrale is er voor alle inwoners en maatschappelijke vrijwilligersorganisaties in IJsselstein en Lopik. Zij biedt ondersteuning aan mensen die vrijwilligerswerk zoeken en heeft een overzicht van organisaties die met vrijwilligers werken en die op zoek zijn naar nieuwe vrijwilligers. Verder kunnen aspirant vrijwilligers en organisaties bij de centrale terecht met vragen over vrijwilligerswerk. De Vrijwilligerscentrale brengt daarnaast op verschillende manieren vrijwilligerswerk onder de aandacht.

Vrijwilligerswerk doen?
Veel mensen zetten zich vrijwillig en kosteloos in voor een ander. Het kan bijvoorbeeld gaan om vrijwilligerswerk ten behoeve van mensen, dieren, het milieu of een bepaalde organisatie. Het doen van vrijwilligerswerk levert niet alleen een plezierige tijdsbesteding op, je levert ook een belangrijke bijdrage aan de samenleving. Zonder vrijwilligers zouden een heleboel activiteiten simpelweg niet mogelijk zijn. Denk bijvoorbeeld aan leesmoeder/-vader zijn op school, of bestuurslid van een organisatie, je inzetten voor duurzaamheid, helpen bij een activiteit in het verzorgingshuis of bij de sportvereniging.

Voor alle vrijwilligersvacatures kijk op www.vwijl.nl