Terberg Foundation doneert €10.000 aan Stichting Pulse voor taalonderwijs Oekraïense vluchtelingen

Welzijnsorganisatie Stichting Pulse heeft het prachtige bedrag van € 10.000 in ontvangst mogen nemen van de Terberg Foundation. Dit geld wordt ingezet voor taalonderwijs voor de Oekraïense oorlogsvluchtelingen die op dit moment in IJsselstein en Lopik verblijven.

De Oekraïense vluchtelingen lopen in Nederland tegen een flinke taalbarrière aan. Velen van hen spreken alleen Oekraïens of Russisch. Om hen een kans te geven in de samenleving én op de arbeidsmarkt, ondersteunt Stichting Pulse hen door taallessen aan te bieden.

Jan Terberg van de Terberg Foundation: “Toen de ellende van de oorlog in Oekraïne begon, wilden wij graag iets doen om de ontheemde Oekraïners te helpen. Toen duidelijk werd dat zij voor langere tijd zouden verblijven in De Wenteltrap in IJsselstein, hebben wij als foundation besloten dat we willen bijdragen aan hun integratie. Educatie en in het bijzonder taallessen zijn daarvoor cruciaal.  Het leren van de Nederlandse taal gaat bijdragen aan hun zelfredzaamheid, iets waar wij als Terberg Foundation ons graag voor inzetten.”

Bij deze wil Stichting Pulse de Terberg Foundation bedanken voor deze  fantastische donatie. Het geeft Pulse de kans om de taallessen voor langere periode aan te kunnen bieden aan de Oekraïners uit IJsselstein en Lopik.