Overname Voorschoolse Educatie

Graag stellen we jullie op de hoogte over de veranderingen bij Stichting Pulse rondom de Voorschoolse Educatie in IJsselstein.

Stichting Pulse heeft de Voorschoolse Educatie altijd verzorgd voor kinderen met een VE-indicatie. Afgelopen jaar werd duidelijk dat de gemeente IJsselstein, in navolging van de landelijk gewijzigde wet- en regelgeving, de kinderopvang gaat harmoniseren. Dat betekent gemengde groepen waarin kinderen met en zonder VE-indicatie samen kunnen spelen en een gewijzigd bekostigingsmodel.

Stichting Pulse is een welzijnsorganisatie, vanuit dat oogpunt vinden wij het niet passend om kinderopvang aan te bieden. Daarom hebben wij de beslissing genomen om vanaf 1 januari 2023 geen Voorschoolse Educatie meer aan te bieden.

Wij hebben in kinderopvangorganisatie Kind & Co Ludens een overnamepartner gevonden. Zij nemen de kinderen met een VE-indicatie, de VE medewerkers van Stichting Pulse en de lokalen waar VE wordt aangeboden, vanaf 1 januari 2023 over. Kind & Co Ludens is een stichting met maatschappelijke doeleinden, heeft brede ervaring in het aanbieden van VE en is blij het aanbod van VE in IJsselstein te kunnen voortzetten, in samenwerking met de partners.

In het vervolg kunnen jullie dan ook voor alles rondom de Voorschoolse Educatie terecht bij Kind & Co Ludens. Chantal Zwaan (clustermanager) is bereikbaar via c.zwaan@kindenco.nl, Ingrid Zoer (regiomanager) is bereikbaar via i.zoer@kindenco.nl.

Jacolien de Jong blijft namens Stichting Pulse de pedagogische coaching voor de kinderen en medewerkers van de puzzelgroep verzorgen.