Oekraïense vluchtelingen – De Wenteltrap

Na een paar weken onwijs hard werken, kunnen we weer een beetje rustig ademhalen. De eerste fase van de crisishulp aan Oekraïense vluchtelingen in De Wenteltrap zit erop. De gevluchte Oekraïners zijn aangekomen in IJsselstein; de bedden zijn verdeeld, de kleintjes verzorgd, er is eten, er is kleding en er kan gedoucht worden.

Het schrijven van die zin kost een paar seconden maar het realiseren kon alleen met de onvermoeibare inzet van een gemeenschap die met opgestroopte mouwen, dagen en weken achter elkaar klaarstond én staat om te helpen. Want van niets iets maken, gaat niet vanzelf.

DANK allemaal, en in het bijzonder onze dijken van vrijwilligers, jullie zijn onmisbaar.

Foto: vrijwilligers en medewerkers van Pulse en de Gemeente IJsselstein (ut) tijdens een verdiende pauze in De Wenteltrap.