De Ronde Tafel 178 doneert 10 laptops voor taalonderwijs voor Oekraïense vluchtelingen

Stichting Pulse heeft tien laptops in ontvangst mogen nemen van serviceclub de Ronde Tafel 178 uit IJsselstein. Deze laptops worden ingezet om (digitaal) taalonderwijs te geven aan Oekraïense vluchtelingen die verblijven in IJsselstein en Lopik.

Voor de Oekraïense vluchtelingen wordt het steeds belangrijker om zich de Nederlandse taal eigen te maken. De oorlog in Oekraïne duurt voort en de vluchtelingen proberen in Nederland het dagelijkse leven op te pakken. Het grootste gedeelte spreekt echter alleen Oekraïens of Russisch, wat resulteert in een taalbarrière. Om die reden ondersteunt Stichting Pulse hen door Nederlandse taallessen aan te bieden. De tien gedoneerde laptops van de Ronde Tafel 178 uit IJsselstein zijn een prachtige aanvulling op de eerdere donaties die Stichting Pulse al heeft mogen ontvangen voor taalonderwijs.

Jeffrey Gruters van de Ronde Tafel: “Wij werken als Ronde Tafel lokaal in IJsselstein en helpen om goede doelen te verwezenlijken en zo bij te dragen aan het welzijn van anderen. Toen we als serviceclub hoorde dat er nog behoefte is aan laptops voor de taallessen voor de Oekraïense vluchtelingen, hebben wij ons netwerk ingezet. Via die weg doneert de Ronde Tafel in samenwerking met Alpina Group tien refurbished laptops aan Stichting Pulse.”