Alzheimercafé IJsselstein 20 jaar!

Afgelopen week werd bij Pulse het 20 jaar Alzheimercafe IJsselstein gevierd! Het was een mooie avond voor een bijzonder moment. Een hele mijlpaal maar ook met een dubbel gevoel. Al 20 jaar worstelen mensen en naasten met deze ingrijpende ziekte en is er veel behoefte aan ontmoetingen met gelijkgestemden. Deze 20 jaar hadden we nooit kunnen vieren zonder de werkgroep en alle vrijwilligers. Dank aan jullie.

Over het Alzheimercafé
Het Alzheimercafé is een maandelijkse bijeenkomst voor mensen met dementie, hun naasten en belangstellenden. Elke maand wordt onder leiding van een deskundige gespreksleider een bepaald thema centraal gesteld. De bijeenkomsten starten meestal met een deskundige gast die wordt geïnterviewd. Bezoekers kunnen vragen stellen maar ook ideeën, informatie en ervaringen uitwisselen.

Het Alzheimercafé wordt georganiseerd door Axioncontinu, Vitras, huisartsen medische maatschap IJsselstein en Lopik, Vecht en IJssel locatie Ewoud en stichting Pulse. Dit alles onder verantwoording van Alzheimer Nederland. Op de website van Alzheimer Nederland vindt u meer informatie.

Lees hier meer over het Alzheimercafé