Aanvragen Mantelzorgwaardering IJsselstein
jonge mantelzorgers (11 t/m 23 jaar)
Wist jij dat 1 op de 4 jongeren een mantelzorger is? Mantelzorgen is een belangrijke en zware taak. Het vraagt veel van jou! Daarom wil de gemeente je bedanken door je een cadeau te geven. Dit noemen we een mantelzorgwaardering in de vorm van een kadobon. Wil jij deze waardering ook ontvangen? Dat kan! Vraag hem hieronder aan!
Wanneer kan je een mantelzorgwaardering aanvragen?
Lees hieronder de regels en voorwaarden voor het aanvragen van de mantelzorgwaardering voor jonge mantelzorgers:
- Je bent tussen de 11 en 23 jaar.
- Je woont in IJsselstein.
- Je woont op hetzelfde adres als degene waar je voor zorgt.
- De waardering wordt aangevraagd door de mantelzorger.
- Je kunt maximaal één waardering aanvragen, ook als je zorgt voor meerdere personen.
- Je kunt niet tegelijk zorgvrager én mantelzorger zijn.
- Aanvragen van de waardering moet ieder jaar opnieuw, zolang je jonge mantelzorger bent.
- De aanvraag voor de waardering kan worden ingediend van 1 juli t/m 30 september 2024.
Let op: ben je 23 jaar of jonger, maar woon je niet meer thuis, dan val je niet onder jonge mantelzorgers. Je kan dan kijken bij mantelzorgwaardering IJsselstein volwassenen of mantelzorgwaardering Lopik volwassenen.
Kom je in aanmerking voor de mantelzorgwaardering?
Als je voldoet aan alle voorwaarden die hierboven beschreven worden, dan kun je hieronder de waardering aanvragen door een vragenlijst in te vullen. De vragenlijst bestaat uit vier onderdelen. Invullen kost ongeveer 7 minuten.
Ben je 16 t/m 23 jaar?
Vul dan hieronder de digitale vragenlijst in om de waardering aan te vragen. Deze link is actief van 1 juli t/m 30 september.
Ben je 11 t/m 15 jaar?
Download en print de vragenlijst, vul hem in en stuur hem op.
Wat gebeurt er als je een aanvraag hebt ingediend?
Als we je nog niet kennen of vragen hebben over je aanvraag, nemen we contact met je op. Als je aanvraag is goedgekeurd, kan je de waardering ophalen op zaterdag 9 november 2024. Zet deze datum dus vast in je agenda. Begin november krijg je van ons een brief met daarin meer informatie over hoe laat je het kan ophalen. Mocht je onverhoopt toch niet zelf kunnen komen, regel dan een vervanger.
Heb je hulp nodig bij het indienen van een aanvraag?
Dan kan Stichting Pulse je helpen! Wij kunnen samen met jou telefonisch of op afspraak op kantoor je aanvraag op de computer invullen. Om een afspraak in te plannen kun je bellen met Anouk Robben 06-45873488.