Repair Café

duurzame reparatie

Bij het Repair Café kun je wekelijks terecht bij onze vrijwillige reparatiedeskundigen met kapotte kleine huishoudelijke apparaten, kleding en fietsen. Binnen het Repair Café gaat het om sámen repareren, om kennisoverdracht en om sociaal contact tussen buurtgenoten. Het repareren gebeurt tijdens de Repair Café-bijeenkomst, in aanwezigheid van en zo mogelijk met medewerking van de eigenaar van het kapotte voorwerp.

De adviezen en hulp van de deskundigen in het Repair Café zijn gratis. Maar een vrijwillige bijdrage wordt op prijs gesteld! Dankzij deze donaties kunnen er nieuw gereedschap en materialen worden aangeschaft. Materiaalkosten ten behoeve van jouw reparatie zijn in overleg en voor eigen rekening.   Het doel van het Repair Café is dat spullen langer bruikbaar worden gemaakt en niet hoeven worden weggegooid. Maar bovenal wil het Repair Café laten zien dat repareren leuk is, en vaak heel makkelijk. Kom het ook eens proberen!

Aangepaste werkwijze Repair Café i.v.m. het Coronavirus:
Vanwege het Coronavirus is het momenteel helaas niet mogelijk samen te repareren in onze werkruimte of onder het genot van een kopje koffie of thee te kijken hoe de reparatie wordt uitgevoerd. Jouw spullen worden voor je gerepareerd. Je kunt je spullen afgeven bij de ingang van het Repair Café en je contactgegevens achterlaten. Je wordt gebeld zodra de reparatie klaar is en wanneer je de spullen af kunt komen halen.

Momenteel worden er i.v.m. beperkte ruimte alleen kleine reparaties aan fietsen gedaan. Er worden maximaal twee fietsen op een middag gerepareerd. De reparatie moet op dezelfde middag af te ronden zijn en de fiets moet dan ook weer worden opgehaald.

Openingstijden:
Elke dinsdag van 13:00-16:00 uur.

Het Repair Café is 2, 9 en 16 augustus gesloten. Vanaf 23 augustus 2022 is het Repair Café weer geopend.

Locatie:
Heemradenlaan 34a in IJsselstein (bij sporthal Het Heem)

Soort reparaties:
Kleine huishoudelijke apparaten, herstelwerk van kleding en fietsen.
Er worden geen reparaties verricht aan tv’s, computers en printers, smartphones en tablets.
In geval van elektrische fietsen wordt uitsluitend het niet-elektrische gedeelte gerepareerd.

Praktische informatie:
Team Repair Café
repaircafe@stichting-pulse.nl
www.repaircafe.org

Het Repair Café is bereikbaar op dinsdag van 13:00-16:00 uur.

Anisha Ramjiawan

Sociaal raadsvrouw