Aanvragen Mantelzorgwaardering IJsselstein

voor volwassen mantelzorgers (24 jaar of ouder)

Zorgen voor een ander is belangrijk maar soms ook best zwaar. Deze zorg is uniek en de gemeente IJsselstein is erg blij met de hulp die mantelzorgers geven. Ze zijn onmisbaar en leveren een belangrijke bijdrage! Daarom kunnen zij een mantelzorgwaardering aanvragen.

Wanneer kan je een mantelzorgwaardering aanvragen?

Lees hieronder de regels en voorwaarden voor het aanvragen van de mantelzorgwaardering voor volwassenen:

Kom je in aanmerking voor de mantelzorgwaardering?

Als je voldoet aan alle voorwaarden die hierboven beschreven zijn, dan kun je hieronder de waardering aanvragen door een vragenlijst in te vullen. De vragenlijst bestaat uit vier onderdelen. Invullen kost ongeveer 15 minuten.

Let op: Aanvragen waar fouten in zitten, kunnen we helaas niet in behandeling nemen. Kijk alles dus goed na vóórdat u de aanvraag verzendt. Let extra goed op of de adressen en de geboortedata kloppen.

Wat gebeurt er als je een aanvraag hebt ingediend?

We controleren of je aanvraag volledig en juist is ingevuld. Bij vragen zullen wij je bellen of e-mailen. Als je aanvraag is goedgekeurd, ontvang je rond 1 november 2022 een brief van de gemeente IJsselstein met informatie over het tijdstip van ophalen op zaterdag 12 november 2022. Met deze brief kun je de lokale cadeaubon ophalen.

Heb je hulp nodig bij het indienen van een aanvraag?

Dan kan Stichting Pulse je hier gratis mee helpen. Wij kunnen samen met jou telefonisch of op afspraak op kantoor je aanvraag op de computer invullen. Je kunt hiervoor bellen op vrijdagmorgen (tussen 10.00 – 12.00 uur) om een afspraak in te plannen: telefoonnummer: 030 – 686 80 30.

Afspraak op kantoor: De locatie is Wijkservicecentrum De Oase, Benschopperweg 342 in IJsselstein. Je neemt de volgende gegevens mee van jezelf en van de zorgvrager: achternaam, alle voorletters, volledige adres en geboortedatum.